woensdag, maart 11, 2009

politie

Dag allemaal,

Ik moet even mijn frustratie kwijt. Telkens als ik met de moto, alle brommerke, rijd, krijg ik een boete. Stefaan rijdt veel vaker, de hele week, om te gaan werken, ik alleen af en toe in het weekend. De eerste keer dat ik een boete kreeg, reed ik door het rood, inderdaad mijn fout. De tweede keer, vorig weekend, reed ik ook door het rood, maar om naar rechts af te draaien. Iedereen doet dat hier, dus ik dacht dat naar rechts draaien toegestaan was, net zoals in China en andere landen. Hier dus blijkbaar niet. Enfin, hier kan alles tenzij de politie je ziet. We werden dus tegen gehouden, en de politie zou onze brommer in beslag nemen. Na effe achten bood de politie aan omeen oete te betalen. We mochten zelf beslissen hoeveel. Zij gaan iets omhoog, wij proberen het weer wat naar beneden te krijgen, uiteindelijk kwamen we er vanaf met 5 dollar. Wat eigenlijk veel is, want de Khmer betalen maar 1.25 dollar.
Een paar dagen terug zag ik nen andere truk. De politie wou een brommerke tegen houden, omdat ze geen helm op hadden (daar wordt nu volop op gecontroleerd). Dat is mislukt, het brommerke reed gewoon door, passeerde zigzaggend 2 politieagenten die stonden te zwaaien, en reed dan door het... ROOD!.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ge moogt da in uw eigen land toch ook ni zuske... :-)