zaterdag, september 17, 2011

Cambodia

We zijn ondertussen weer ongeveer 2 weken in Cambodja.  En een aantal dingen vielen ons op na even weg geweest te zijn. 
Zo zijn er hier gsm's te koop met 2 sim-kaarten.  Dan kan je kiezen welke "provider" je gebruikt om goedkoop naar je vrienden of familie te bellen.  En als je ergens gaat eten, leg je toch uw gsm op de tafel! Niet 1, maar 2! En vorige week zagen we iemand met 3 gsm's.  Zou die dan 6 sim-kaarten hebben?  Hoe weet je nog welke sim-kaart in welke gsm zit? 

Vorige week had ik platte band met de fiets.  Ik had mijn banden laten oppompen, en 1 km verder: BOEM. Het grote voordeel hier is, dat je 5 meter te voet verder met, en dan een mechanieker langs de straat tegen komt.  Een half uurtje wachten en er zat een nieuwe binnen- en buitenband op en ik kon weer verder fietsen naar huis.

De dag nadien werd ik er weer eens duidelijk aan herinnerd dat de fiets onderaan de ladder staat in het verkeer, net boven de voetganger. Brommers worden aan de kant "geduwd" door de auto's, fietsers worden opzij "geduwd" door brommers.  Het had net geregend toen ik naar de winkel ging, en ik werd even mooi opzij verdreven, in de plas. Merci.

Ik de winkel vond ik onlogische prijzen.  Een klein flesje shampoo van 100 ml kost 0.5 USD, een fles van 400 ml kost  2.80 USD. Ik dacht hoe groter de verpakking, hoe.... whatever.


Maar, we zijn ook weer in het land van vriendelijke mensen, het land waar het altijd warm is, ook als het regent, waar we altijd in een oplucht zwemband kunnen zwemmen, waar het eten en kleren en.. goedkoop (kunnen) zijn,...

2 opmerkingen:

Els DC zei

Hoi,

zeer toevallig op jullie blog terecht gekomen (tijdens zoektocht naar info over Cambodja).
Mijn vriend en ikzelf vertrekken op 27/10 vanuit Brussel richting Bangkok om van daaruit spoedig de grens naar Cambodja over te steken. Ondertussen via ambassade in Brussel hier al visum voor geregeld, maar toch wel een beetje ongerustheid of dit ok is. Enige ervaring mee? Ik probeer jullie blog nog grondiger door te lezen,want vast heel wat tips om er een geslaagde reis van te maken.

Groetjes,

Els en Wauter

Stefaan Vande Walle zei

Hallo,
Nogal een late reactie. Hopelijk hebben jullie nog geen moeilijkheden ondervonden. Normaal moet dat wel meevallen. Moesten jullie 1 dezer in Phnom Penh zijn, laat iets weten, dan kunnen we ergens afspreken...
(els.vandekerckhove(at)gmail.com