dinsdag, april 01, 2014

tuin

Toen we het huisje overgenomen hebben van Stefaan zijn ex-collega, stonden er al heel wat planten en groenten in onze tuin.  Achteraan in onze moestuin staan er hopen chili's.  En, we hebben weliswaar verschillende varianten.   Sommige zijn minder pikant dan andere.  Hoewel het voor mij pikant blijft, is Stefaan een echte fan.
We hadden er zo veel, dat is ik een poging heb ondernomen om er sambal van te maken.


Daarnaast hebben we nog enkele struikjes met paprika's.  Ik maar wachten tot ze groter werden, maar ze worden ongeveer 5 cm groot.  Toen ik ze in een slaatje verwerkte merkte ik dat ze ... pikant zijn.  Dus duidelijk geen gewone paprika's.  







Het is hier nu herfst, en al een beetje aan het afkoelen, dus is het wachten tot in de lente om onze moestuin wat uit te breiden.

Vooraan in de tuin hebben we 2 hibiscus boompjes staan.  Na 2 weken miezerige regen, hebben we nu mooie bloemetjes aan de bomen:

 Vorige week hebben we elk een fiets gekocht.  Aangezien hier niet echt fietspaden zijn, rijden we in de graskant, of  aan de kant waar een paadje met griezelstenen is.  Een mountainbike is dan de beste aankoop.
We hebben ze ook al gebruikt om een tochtje te maken in een park niet ver van ons.  Ze waren onmiddellijk gedoopt met de nodige modder.

Geen opmerkingen: