donderdag, juli 02, 2009

feeling

Dag allen,

's Middags is onze maaltijd altijd een verrassing. Aangezien ik les geef in een Turkse school, krijg ik Turks eten voorgeschoteld. Stefaan gaat met zijn collega's in een lokaal restaurantje eten. Ieder bestelt ne plat, maar alles wordt in het midden geplaatst, en alles wordt gedeeld. Zo komt hij af en toe eens voor een verrassing te staan. Zo heeft hij al eens ingewanden gekregen. Hier vinden ze dat een delicatesse. En als er vis is, zo van die kleine geroosterde, wilt iedereen de kop.
Gisteren was er een soep met ... rode mieren. Vorige keer waren het kleintjes, maar nu was waren het grote met vleugels en al. Nu ja, het lijkt een beetje raar, maar op zich niet zo slecht van smaak.
Ik heb mijn leerlingen eens roquefort-kaas laten proeven. En iemand vroeg: "Teacher, waarom smaakt dat naar rode mieren?"
Andere vreemde dingen die we nog niet geproefd hebben:


Vorige week gingen we aperitieven bij vrienden. En, ik heb ne stapel boekjes meegekregen, feelings, ne goedele, een paar humo's. Dat was nog eens leuk, om iets in 't Nederlands te lezen. Maar, ze zijn wel snel uitgelezen...

Geen opmerkingen: