maandag, januari 12, 2015

het nieuwe jaar



Gelukkig nieuwjaar, allemaal!!

Mijn nieuwe voornemen voor het nieuwe jaar: regelmatig een nieuwe blogpost plaatsen. Ik ga een poging ondernemen om elke maandag, of om de 2 weken, een berichtje te plaatsen.

Het leven loopt hier zijn gewone gangetje, net zoals bij de meesten in Belgie. Alleen hebben wij onze weekends meer vrij om erop uit te trekken in de buurt van Pretoria, naar Nationale Parken. Hoewel we ook graag gewoon thuis zitten om ons boek, of om de vele gedownloade artikels uit de krant te lezen.  Zo heb ik vorig weekend “The Goldfinch” van Donna Tart uitgelezen. Mooi en spannend boek. Ik vind het een aanrader.


Binnen 2 weken beginnen Stefaan en ik samen aan een cursus. Deze cursus is deel van de opleiding tot natuurgids. We kijken er naar uit. Ongeveer 1 weekend per maand trekken we erop uit. Een weekend in een national park met proffen van enkele universiteiten in Pretoria. Zo staat elk weekend in teken van 1 thema: geografie, bomen, grassen (! Een heel weekend over grassen!), vogels, insecten etc.

Vorig jaar zijn we naar een paar mooie parken geweest en hebben al kennis gemaakt met de verscheidenheid van de vogels.  Eind november hebben we zo een aantal trekvogels en de kleintjes gezien.  Daarnaast heb je ook al die verschillende antelopes, die zo op elkaar gelijken.  
Om al een idee te geven, enkele foto’s die we hebben van de mooie natuur in Zuid-Afrika. 


long crested eagle
roan antelope


southern red bishop, juvenile


squacco heron
cameleon



eland

paradise bird flower

1 opmerking:

timpi zei

Een "eland"? Ik denk dat je je van halfrond vergist hebt hoor! Hihi...